סערת השבת • ח"כים חרדים ל'קול חי': "אם הסטטוס קוו ייפגע – לא נהיה בממשלה"

איך בדיוק כבישים עמוסי פקקים ומכוניות שומרים על צביון יהודי יותר מאשר הפעלת שירות האוטובוסים? המצב הנוכחי לא רק שפוגע בדת היהודית ומביא עליה שנאה מיותרת, הוא גם פוגע באוכלוסיות החלשות שאין להן יכולת להחזיק רכב
איתי גדסי No Comments on סערת השבת • ח"כים חרדים ל'קול חי': "אם הסטטוס קוו ייפגע – לא נהיה בממשלה"

חברת כנסת מהליכוד דורשת לאפשר תחבורה ציבורית בעיצומה יום השבת • בשיחה עם אתר 'קול חי' חברי הכנסת החרדים מאיימים: "מדובר בפירצה בסטטוס קוו"

איך בדיוק כבישים עמוסי פקקים ומכוניות שומרים על צביון יהודי יותר מאשר הפעלת שירות האוטובוסים? המצב הנוכחי לא רק שפוגע בדת היהודית ומביא עליה שנאה מיותרת, הוא גם פוגע באוכלוסיות החלשות שאין להן יכולת להחזיק רכב
13:51
30.04.24
יונת קפלן No Comments on לא לספור קלוריות: הגישה של ניקול שרון לאורח חיים בריא

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הסערה הבאה? ח"כ נאוה בוקר מהליכוד תמכה היום (שלישי) בהסדרת תחבורה ציבורית בשבת, בהתאם לעקרונות אמנת גביזון-מדן, ובדיון בועדת הכלכלה שיזם חה"כ יואב בן צור לנוכח צמיחה בהיקף הנסיעות בתחבורה ציבורית בשבת בשעון חורף, התנגדה ח"כ בוקר לסגירת הקווים עם כניסת השבת.

בוקר אמרה בדיון כי "נושא התחבורה הציבורית בשבת הוא נושא שמשסע את החברה הישראלית כבר יותר משני דורות. אני מגיעה ממשפחה שומרת מסורת ובדיוק מהסיבה הזו כל כך כואב לי לראות את העוינות ואת אי ההסכמה על היום שהכי צריך לאחד אותנו. הטענה המרכזית היא שאם תהיה תחבורה ציבורית בשבת הדבר יגרום לחילול שבת המוני, אבל בפועל דווקא ההפך הוא הנכון".

עוד הוסיפה כי "איך בדיוק כבישים עמוסי פקקים ומכוניות שומרים על צביון יהודי יותר מאשר הפעלת שירות האוטובוסים? המצב הנוכחי לא רק שפוגע בדת היהודית ומביא עליה שנאה מיותרת, הוא גם פוגע באוכלוסיות החלשות שאין להן יכולת להחזיק רכב. העובדה שבימי שישי בערב אין תחבורה ציבורית ברבות מהערים, גורמת לתאונות דרכים לאלו שנוהגים ברכב לאחר ששתו. אני מאמינה בלב שלם שעם ישראל יידע לכבד את השבת, אבל הדרך לעשות זאת היא לא באמצעות כפייה".

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב אמר כי הסטאטוס קוו שנקבע בשנת 1948 בנושא תחבורה ציבורית חייב להשתנות. פני המדינה השתנו ללא היכר מאז היווסדה והאוכלוסיות הזקוקות לתחבורה ציבורית גדלו לעין שיעור. לדבריו "אנחנו חייבים להתייחס לספר סוגיות קריטיות – זכויות העובדים, זכויות הסטאטוס קוו והכי חשוב – זכויות הציבור. ישנם כיום מיליוני אזרחים שאין להם יכולת להתנייד ללא פתרונות של תחבורה ציבורית ואנחנו מחויבים לספק להם פתרונות אלה".

בסיעות החרדיות מגיבים בביטול ליוזמה, וח"כ יואב בן צור, יו"ר סיעת ש"ס אמר לאתר 'קול חי' כי "הדיון היום בוועדת הכלכלה התקיים לאחר שהצטברו על שולחני פניות של אזרחים רבים בהם גם ועדי עובדים בתחבורה הציבורית. במהלך הישיבה הועלו טענות קשות מאוד כנגד ההפרה הבוטה של הסטטוס קוו מחד, ומאידך פגיעה אנושה בזכויות העובדים לימי מנוחה, הוועדה רואה את ההפרות בחומרה רבה ותמשיך לעקוב ולפקח ובמידת הצורך תנקוט אף בצעדים אופרטיביים כדי להגן הן על הסטטוס קוו והן על זכויות העובדים".

גם סגן שר החינוך מאיר פרוש אמר לאתר 'קול חי' על יוזמת התח"צ בשבת כי "מדובר בפירצה בסטטוס קוו ולא נסכים לזה בשום אופן. הרעיון להתיר תחבורה ציבורית בשבת היא זו שמשסעת את העם".

חברי כנסת נוספים אמרו לאתר 'קול חי' כי "אין צורך אפילו להגיב ליוזמות או הצהרות של חברי כנסת אלו ואחרים. יש הסכם קואליציוני. יש סטטוס קוו. כולם יודעים שאם הסטטוס קוו ייפגע – הסיעות החרדיות לא יהיו בממשלה".



0 תגובות